Seguidors

dimarts, 21 de maig del 2013

DIFERENTS FASES DEL PROCÉS

La primera fase de la proposta metodològica que vaig iniciar: Conèixer el centre,l'alumnat i el sevei del SAP (Servei d'assessorament Psicopedagògic) de l'escola,ho vaig fer en el termini que m'havia marcat i del servei del SAP he de dir,que he aprés moltes coses,en totes les reunions que he assistit.El paper que té el psicopedagog i orientador/a dins del centre és infinit,almenys les 3 que hi ha al centre on estic,toquen infinitat de situacions.

Pel que fa a la fase 2: Coneixement del funcionament del centre, dels alumnes i de la metodologia que s'utilitza, també l'he assolit dins de les hores i dates pensades inicialment:
-Recollir tota la informació necessària per la elaboració del Programa d’Orientació.
-Classificar-la i ordenar-la per donar-li forma.
-Recollir els interessos i necessitats de l’alumnat objecte del Projecte.
-Establir una primera anàlisi de les necessitats  respecte a l’orientació dels alumnes de 3er. i 4rt que he estat observant,  per  tal de poder establir les actuacions a dur a terme,ara i en cursos posteriors.
-Conèixer què i com es treballa  amb joves que presenten un trastorn de dèficit d’atenció.
 
Pel que fa a le 3era. fase: Elaboració del pla d'orientació dels alumnes de 3er. i 4art
d' ESO. Assessorament,valoració i avaluació del pla, no us puc avançar res,encara no he començat aquesta part. Tenia previst elaborar-la al llarg del mes de Juny,ja que fins a mitjans de Juny tinc previst anar per continuar les pràctiques.
Els objectius que em vaig proposar us els presento:
-Anàlisi   i organització  de tot el material recopilat.
-Elaboració del pla individual d’orientació formatiu i/o laboral  dels alumnes de 3er. i 4t d’ESO de l’escola.
-Assessorar als alumnes estudiats.
-Valorar la possibilitat d’aplicacions posteriors del pla elaborat.

Com que veig que no podré acabar-vos d'explicar tot el procés abans d'acabar la setmana,he volgut fer-vos coneixedores del que realitzaré a la 3era. fase. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada