El dimarts 12 de març van passar a l'escola als alumnes de 3er. d' ESO una enquesta sobre l'assetjament escolar proporcionada pel CRES (centre de recursos i estudis d' Andorra),per veure quans nens/es es sentien assetjats pels seus companys,era anònima.
Quan la realitzaven, els alumnes amb TDA/H de l'aula,un dels qual estic seguint,no van parar de parlar amb el que tenien sentat al costat demanant el que havia respós,mirant al voltant,etc. Si l'enquesta durava 15-20 minuts,el M. va tardar gairebé tota l'hora. Penstiu,dubtos del que respondre i neguitós.
Unes setmanes més tard,el 9 d'abril,van venir al centre 2 noies del mateix CRES,per fer un taller sobre el Bullyng o assetjament escolar. Van comentar els resultats que havien donat les enquestes,van fer aixecar als alumnes de l'aula el dit quants d'ells es sentien assetjats pels seus companys. Curiosament els TDA/H es troben assetjats.
Van fer apuntar en un foli que en pensen del Bullyng i que creuen que és,durant uns 3 minuts. Després s'ha fet a la pissarra una pluja d'idees de tot el que els alumnes han escrit,era un taller participatiu. Els que estan assetjats no han obert boca i no han participat. Un amb el cap baix,el M. s'ha menjat literalment la part de darrera del boli i després no parava de picar al foli fent puntets al final a fet un dibuix.
Ha estat una sessió tensa,els 28 alumnes de la classe se'ls notava incomodes de parlar del tema i fins i tot alguns han reconegut que ells fan Bullyng a alguns companys.
Ha estat molt interessant d'assistir.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada